Terima Kasih Chin Peng


Saya bersetuju dengan Mohamad Sabu seperti yang dilaporkan dalam Merdeka Review. Memang kita patut berterima kasih kepada Chin Peng (Ong Boon Hua). Secara tak langsung, Chin Peng telah berjasa kepada negara ini dan juga umat Islam. (sapa nak marah, marahlah).

Parti Komunis Malaya (PKM) yang turut dikenali sebagai Bintang Tiga bertanggungjawab atas pembunuhan Henry Gurney di Bukit Fraser. Sungguh sial dan malang nasib askar Melayu yang bodoh pergi menyokong Henry Gurney dan penjajah British tanpa mengetahui bahawa Henry Gurney itulah yang bertanggungjawab membawa masuk orang Yahudi Zionis secara haram ke Palestin pada 1948. Dia membuka penempatan baru orang Yahudi Zionis di Palestin dan menghalau orang-orang Arab. Kerana jasa Henry Gurney itu, dia dipindahkan ke Tanah Melayu.

Kerana terbunuhnya Henry Gurney itu (musuh umat Islam), Bintang Tiga dan Ong Boon Hua layak diberikan merit. Lebih baik menyokong sebuah pergerakan yang diketuai oleh penduduk Tanah Melayu daripada menyokong orang-orang Melayu bodoh yang menjadi barua British. Barua seperti Leftenan Adnan dan Sarjan Hasan pula diberi pujian, bahkan dibuat filem lagi! Apa mulianya berkerja kepada penjajah? Kenapa menjadi hamba kepada penjajah British? Saya sesekali tak pernah hormat mana-mana askar Melayu di bawah British. Taraf mereka disisi penjajah British tak lebih dari sekadar anjing suruhan.

Sejarah mengenai Bintang Tiga harus diterangkan, jangan biarkan generasi akan datang menganggap mereka ini pengganas. Sejarah mereka bersama Rejimen Ke-10 telah digelapkan. Jasa mereka tidak dipandang, bahkan mereka pula dianggap pengganas. Yang sepatutnya dilabelkan sebagai pengganas ialah UMNO. UMNO ini jahat, lebih teruk daripada komunis Kuomintang.

dari: reformis jalanan


24 Comments

Filed under Politik

24 responses to “Terima Kasih Chin Peng

  1. Rizwan

    ehhh?? takder org komen lagi ke???
    ke, takut nak lepas…

    malang betul mak yang lahirkan hang…
    wasted sperm!

  2. ame

    Ni minda ahad ke minda bebal??

  3. BLOGGER BANGANG! KEHKEHKEH

  4. ya2!! saya sangat setuju! kerana HENRY GURNEY,Umat Islam di PALESTIN terus ditindas!!

    wat ape nak bela sgt bangsa??
    kalu bangsa tuh da memang BARUA british??
    bodoh punya MELAYU keparat..
    eloklah ditukar..
    Agama Didahulukan, Islam Diutamakan!

  5. lahanat ke atas dirimu dan keluarga wahai reformasi jalanan

    Celakalah ke atas Hang!

    Celakalah ke atas diri hang dan keluarga hang sehingga tujuh keturunan..semacam sumpahan mahsuri pandak mayah!

    Apakah hang ini buta sejarah? Mungkin hang terlalu taksub dengan PAS….kalau Nick Azis suruh hang makan tahik mak bapak hang ataupun suruh hang bela babi pun mesti hang buat punya!
    Takperlah apa boleh buat…..mungkin itu sudah tertulis dalam riwayat hidup hang hingga akhir hayat!

    Tergamak hati hang boleh mengatakan pejuang-pejuang Syahid Rejimen Askar Melayu Diraja sebagai balaci yahudi dan pencacai British! Hang nie sememangya cetek pengetahuan! Hang mungin tidak tahu Henry Gurney dibunuh pada tahun 6 Oktober 1951! Lagi 6 tahun hendak merdeka hang tahu! Ketika itu kita masih lagi dijajah! Umno ketika itu masih lagi berhempas pulas menuntut kemerdekaan dari British! Jadi mana dia kaitan Rejimen Askar Melayu Diraja(RAMD) menjadi balaci yahudi!? Ada pernah ker Rejimen Askar Melayu Diraja(RAMD) dihantar oleh British menyerang atapun membunuh rakyat palestin ataupun membantu british membuat penempatan yahudi di Palestin!

    Ketika itu rakyat setanahair dan umno masih sibuk berjuang menuntut kemerdekaan dan pada masa yang sama Rejimen Askar Melayu Diraja(RAMD) menentang kebangkitan keganasan komunis yang pada ketika itu juga berniat untuk menakluki tanah melayu.Cuba hang khabaq mai kat aku siapa yang yahudi sebenarnya!Hang dan mat sabu sungguh bebal pengetahuan dalam sejarah.

    Cis! bedebah sungguh wahai hamba Allah yang seekor ini!
    Sungguh geramnya hati ini bila melihat posting hang ini memuja si chin peng laknatullah!
    Kalau hang ada kat depan aku la ni…….akan ku siat-siat kulit,akan ku patah2 tulang rangka hang yg bebal tuuu…..lepas kepala hang disembelih……akan ku bawa kepala hang itu kepada nik aziz & mat sabu…dan berkata kepada nik aziz & mat sabu….”Inilah produk bebal fanatik PAS hangpa yang buta sejarah!”

    Aku cabar hang mengatakan apa yang hang dah tulis dalam posting ini kepada manga-mangsa kezaliman Chin Peng.Kalau Hang ader teloq Hang pi cakap sendiri dengan mulut hang yang celupar tuuu….kepada balu-balu yang kematian suami! Mak Bapak yang kehilangan anaknya! Anak-anak yang menjadi yatim dan membesar tanpa ayah mereka disisi hasil! daripada kekejaman Chin Peng.
    Cis! Celaka keatas hang…..masih meluap-luap api kemarahan terhadap posting hang yg tak bertamadun ini!
    Ada jugak umat melayu semacam hang ini menyokong chin peng…sial ke atas Hang! Aku ingat hang ini anak yang lahir daripada salasilah keluarga talibarut komunislah….kalau tidak masakan hang sanggup membuat posting semacam ini! Mak bapak keturunan hang ini masa zaman komunis dulu mesti dah jual maruah/body kepada komunis hanya semata-mata untuk hidup senang lenang dan membiarkan orang lain sebangsa bermati-matian mempertahankan Negara yang tercinta.

  6. zubir

    WEI BABI LAHANAT!!!!! LKEBIH BAIK HANG PI MAMPOS? 10 KETURUNAN HANG MEMANG BAHLOL. HANG DENGAN MAT SABU SAMA BANGANG.CHIN PENG PUN HAMPA NAK AGUNG2 KAN MEMANG SAH SIAL LA MAK BAPAK HANG DENGAN MAK BAPAK MAT SABU.

  7. cucu polis

    hahaha…truely deeply emo…1 kebaikan dn 10 kejahatan chinpeng..emmmm….co we can say tq chin peng and go to hell chin peng..hahaha…

    tidak boleh sama sekali salahkan mereka yg masuk askar time tu..niat mereka utk memerdekakan negara dan cuba mencari sesuap nasi utk anak2 dan keluarga..kita yg xde time tu boleh la ckp mcm2 tpi realitinye hanya mereka yg tahu…mereka xpernah rasa berkerja utk inggeris..mereka bekerja utk tanah melayu..

    kadang2 rasa sedih melihat anak melayu atau anak malaysia yg tahu sejarah dan fakta sebarang dua mahupun sepenuh library tapi mengeluarkannya dengan emosi..kaji sepenuh2nya dahulu..

    ”salam ikhlas dari cucu polis/askar dan mereka yg terkorban semasa bertugas demi agama bangsa dan negara”

  8. along

    anak haram..
    ko ni btl ke melayu?
    org bangang xde otak je pk bda cmni..
    pk hal bunuh Henry Gurney tp bp rmi dorg bunuh ko ade pk..
    bebal..nmpk sgt blaja bangang pastu nk pos bda bangang..
    over sgt ngn PAS ko..ape jasa ko kt negara smpi ko nk sme kan askar ngn tali barut.
    ko ckp cmni,ape beza ko ngn yahudi..
    bongok..sendri ckp mcm yahudi..
    ko tkr la agama ko..
    tkr bangsa ko..
    blaja takat ape nk kutuk org len..
    yg layak ko pgl anjing tu diri ko sndri..
    if ko keturunan chin peng..
    ko g tanyer die bp rmi da mati die bunuh..
    bebal..

  9. adie nusantara

    aku masih mengkaji…. aku tak nak marah2… aku wat rujukan dulu… kalau salah aku akan kata salah tanpa berdalih, kalau betul fakta tu walau pahit, aku akan terima… tak guna aku memaki, marah babi buta… otak kene rasional dalam hal ni… banyak fakta dah ditutup, walau sejarah tak boleh ditipu… ini blog kedua yang aku baca geinocide yahudi tu tipu jer semasa perang dunia kedua… begitu juga tentang chin peng… dulu ada dari mulut orang kedah citer yang sama tentang chin peng ni sama ngan minda ahad ni…

  10. Ambo sokong bebonar saranan terima kasih kat Chin Peng tuh. Ambo nonpartisan. Kalau tak kerana PKM, Malaya belum merdeka. Mana yang marah-marah tuh….Korang memang dibutakan sejarah tanah air. Itulah hikmahnya kewujudan PKM. Kalau tak, hanya golongan bangsawan je yang hidup senang. UMNO wujud hanya untuk melindungi kepentingan golongan atasan.

  11. Askar Melayu

    Jahanam Chin peng

  12. Askar Melayu

    Celaka Chin Peng

  13. Yonggu

    kepada penulis..

    Saya tidak ingin melabel anda dengan sebarang label. Saya berminat dengan fakta (atau awta) ini tetapi mohon dinyatakan sumber rujukan penulisan.

  14. Kepada tuan punya blog yng suka kpd C.Peng…

    Aku mungkin silap, kamu ni mungkin melayu @ cina yng brkerja semacam Joseph Goebbels dlm hal “bikin” propaganda. Kamu marahkan L.Adnan & ramai askar yng brkerja dgn British pada zaman dulu…pendapat aku plak tentang kamu ialah,kamu juga menyokong Yahudi secara tidak langsung bila mana kamu beri ucapan terima kasih kpd C.Peng. Kenapa?…tak percaya??? Karl Marx pengasas komunisme itu adalah Bangsa Israel dan beragama Yahudi. Terima kasih kpd C.Peng komunis seperti berterima kasih kpd Yahudi lerrrrrr !!! Kapitalisme juga ideologi ciptaan Yahudi seperti mana komunisme.(M’sia negara kamu juga negara kapitalis).
    “Paku dulang paku serpih”

  15. mindaahad

    1. Ucapan terima kasih kepada Chin Peng hanya atas pembunuhan Henry Gurney.

    2. Terima Kasih kerana membaca. Matlamat blog ini adalah untuk membuka minda. Segala pandangan atau ideologi di dunia ini memiliki kebenaran tersendiri. Apabila kita dapat menghadam perbezaan dan persamaan setiap satu perkara, isu, pandangan, perbuatan, karakter, sifat, perasaan dan kelakuan yang ada di seluruh alam ini, di sanalah kebenaran sebenar (HAQ).

  16. manusiaperak

    mindaahad: ideologi yang tak boleh diterima, sama macam syiah. dan tak smestinya semua ideologi di dunia ini memiliki kebenaran. kalau hanya kerana 1 kebaikan dan 100 kejahatan chin peng, kau nak berterima kasih kat dia, memang tak patut. contoh: nak tak kau berterima kasih kat orang yang bagi kau duit, tapi dialah orang yang bunuh semua ahli keluarga kau? nak tak kau berterima kasih??? samalah macam chin peng. lagi satu, kau takde hak nak kutuk2 umno atau pejuang2 dahulu tanpa sebab.

  17. jmteoh

    ~Henry Gurney Pejuang Kemerdekaan~

    Digambarkan dalam Buku Teks Sejarah Tingkatan 3, beliau seorang yang berjaya mengekang pengaruh komunis di Tanah Melayu. Jasanya besar untuk Tanah Melayu kononnya. Pada 6 Okotober 1951, semua kemegahan Henry Gurney musnah apabila beliau mati dengan tembakan dalam satu serang hendap oleh pasukan bersenjata Parti Komunis Malaya (PKM) yang serangan itu dikatakan diketuai oleh Chin Peng semasa dalam perjalanan ke Bukit Frasier.

    Ramai tidak menyedari perlantikan Sir Henry Gurney sebagai Pesuruhjaya British ke sini kerana kerjanya yang hebat di Palestin selama 2 tahun [1946-1948].

    Apa kerjanya? Membawa pendatang Yahudi masuk ke Palestin dari Eropah dan menghalau dan membunuh rakyat Palestin dari bumi mereka sendiri.

    Ketika Henry Gurney bertugas di Palestinlah berlaku siri pembunuhan kejam di bumi Palestin. Pengganas Yahudi Haganah dan Irgun kemuncak keganasan mereka adalah ketika Henry Gurney bertugas di Palestin.

    Ingat! Peristiwa Dier Yasin [Mei 1948] yang meragut nyawa 300 orang wanita dan kanak-kanak Palestin berlaku ketika Henry Gurney masih berada di bumi Palestin. Beliau datang ke Tanah Melayu Oktober 1948.

    Malangnya, nama beliau di sanjung di sini. Jalan dan sekolah diabadikan nama Henry Gurney. Bahkan tempat beliau dibunuh pun diberi papantanda.

    Apakah jasa beliau di sini? Ingat! Beliau dibunuh dalam keadaan menjadi Ketua Penjajah! Dalam keadaan tangannya berlumuran darah rakyat Palestin!

    Elok sangat guru Sejarah seluruh negara yang mengajar Sejarah Tingkatan 3 agar jangan lupa untuk ceritakan kisah sebenar sejarah Henry Gurney kepada anak murid mereka. Moga mereka tahu kisah sebenar Sir Henry Gurney.

    Sekarang kubur Henry Gurney berada di Cheras, Kuala Lumpur. Dia ni pejuang kemerdekaan Malaysia ka sampai kita rakyat Malaysia mengagungkan dia? Otak kita ni dah dibasuh oleh tali barut Brtitish supaya menganggap bahawa British dan kuncu-kuncunya adalah hero di Tanah Melayu ni. Kesian kita semua telah ditipu dengan keturunan penjajah kita sendiri. Sebab itulah ada seorang Profesor yang mengatakan bahawa Tanah Melayu tidak pernah dijajah. Mungkin apa yang dimaksudkan olehnya sebenarnya Tanah Melayu ini adalah negara penjajah dan bukanya negara yang dijajah sebab masih mengekalkan sistem penjajah sampai ke hari ini.

    Pat pat siku lipat, sape suruh mintak, kan dah mendapat….

  18. BARUA BRITISH

    SAPA YANG SENTAP KAT SINI NAMPAK SANGAT TOK DAN TOKWAN ATAU KETURUNAN DIA MMG BALACI BRITISH … JUAI PUKI KAT BRITISH … JUAI NEGARA KT BRITISH .. BAGI HARTA NEGARA KT BRITISH LEPAS TU MENGAKU SEBAGAI PEJUANG NEGARA .. WAL HAL MMG KERJA UTK DUIT BRITISH .. BUKAN BERJUANG PON .. AKHIRNYA ANAK CUCU PON JADI BANGGANG SANGAT … AKU BERSYUKUR GENG2 PKM NI CINCANG SETENGAH BARUA-BARUA NI ….

  19. Pengkaji sejarah

    wow..sampai terangkat eko puak puak totok umno..kesian aku tengok…macam orang gila khinzir…
    tak perlu la nak maki sampai mak bapak orang kalau ya pun pendapat korang tu betul dan pendapat tuan tanah ni salah. if dia salah kita tegur lah..tak kan tu pun nak kena tegur
    aku tak paham dengan sikap orang umno..maki ..maki ..maki..emo macam orang hilang akal…

  20. Pengkaji sejarah

    Kita tak payah berterima kasih kepada Chin Peng…nanti totok bongok umno yang tak reti nak guna otak dan sentiasa menampakan kebodohan nya tu marah macam nak gila…
    Apa kata kita berterima kasih yang tak terhingga kepada pemimpin Umno dan penyokong amno yang telah menaikan harga minyak…kesian orang kampung…RM2.10 bseliter…isi 42.00 baru 15 liter…gaji ciput

  21. Anak Cucu Pejuang Perak

    Salam Bro, ko mase SPM sejarah dpt brape?? ko ni pengkaji sejarah ke?? mase chin peng ni bunuh Henry Gurney ni, ko ade kt mane?? dah tentu dalam kontol bapak ko kan?? ntah2 bapak ko pn dalam kontol atuk ko yg tali barut komunis kn?? aku pn belom wujud lg,tp sejarah yg aku tau, arwah atuk aku terkorban kt Batu Pahat menetang komunis sbb nk tlg org Islam melayu kt sane, selang beberape tahun kendian arwah bapak aku b’same batalionnye berjaya tawan kubu komunis kt Gerik mase dalam Askar Melayu dulu…jd aku da tgk bagaimane keadaan dan kesedihan serta kegembiraan yg diceritakan oleh opah dan pakcik makcik aku dulu…Al-Fatihah utk arwah atuk ngn bapak aku…
    Pesan aku..ko kaji dulu sejarah lampau baru post kt media…kalo nk mendalam lg, msk askar la…br ko tau Islam atau British jd pegangan…teruk la ko ni…ibarat kate pepatah,taik sendiri geli nk pegang,taik chin peng ko sanjung dikepale…

  22. perghhhh

    Owhhh trima ksih chin peng sbb bunuh henry gurney yea?? yg dia jd ketua bunuh org kat Tanah Melayu nie nak ucap trima kasih jgk ke? setan2 yg sokong chin peng nie elok sgt la klu mak bapak korg yg kene bunuh dgn dia.. baru korg ade akal.. apa yg UMNO buat sume salah, apa yg anwar buat sume betul???korg nk sokong anwar 2 korg punya psl la.. Tp korg mmg xde otak sbb sokong si chin peng sialllllll nie!!!!!!!!! ptuiihhhhh!!!

  23. Merong Maha Wangsa Team

    salam…
    ana baru trjumpa topik ni..insylah ana akan bagi pencerahan minda pda anda smua…wait n see….wslam

  24. Sheikh Zack

    salam…
    Semua artikel yg di tulis dsni adlah smua buah fkiran ‘Minda Ahad’ ker?…korg kna lh fham…jgn men nk kutuk jer..dsini lbih kpd “platform” sja…bila dh d “zahir”kan dsni scara PERCUMA..gna lah akal n iman korg utk mmbaca,mnilai n mntafsir sbg srg hamba Allah yg mngaku Islam..bkn mmberi pndangan sbg srg yg mwakili kerajaan@pmbgkang…xda mnusia yg smprna di dunia ini….
    Akn ttpi dlm mgejar kmajuan jgn lah di lupa akn ktentuan Allah..Dia tlh brkhendakkan “ssuatu” itu trjadi..maka jd lah ia…jka di tkdir suatu ktka dulu umat Melayu Islam prnh maju srta mmliki Empayar yg luas…kta harus trima..jka smkin trbkti(wlu dhlu tlh d smnyikan olh Brtish) Empyar Islam tlh d msnahkan olh Brtish n talibarut mrka (org Melayu sendri) kta jg hrus trma..mngapa kta sbg Islam x mau brfkir Empayar Rom yg bgtu gah itu pn trut musnah?spt jg Empyar Othmaniah dll…
    Betapa BODOH nya kta ssma umat Melayu n Islam brtikam lidah,mmaki hamun ssma kita dek krna x gnakan akal n iman kta dlm mmprtahankan istilah “terima kasih” itu..dsni ana ingin mmbuat sdkit PENCERAHAN dmi mndamaikan kdua2 blh pihak..pertamanya kes terima kasih kpd Chin Peng…ana sndri pn blh kta ana brtrma ksih!akn ttapi akn sma kah istilah itu dgn trma ksih ana kpd ibubapa,guru@insan yg ana kasihi..tntu x bkn?sbb tu lah ana srh gna kn akal n iman anta2 smua..trma ksih kpd Chin Peng@PKM lbh kpd asbab yg “brsandar”@kbtulan krana mereka yg brtgg jwab mmbnuh Henry Grney yg tlh jg btgg jwab mnndas@mmbnuh sdra Islam kta d Plestin…ucpan t.ksih ini di lihat mmihak kpd glongan yg bncikn Brtish srta mgkin jg ada klrga mreka dlu yg prnah di seksa@trkrban dlm mnuntut kemerdekaan dgn mngangkat senjata spt Mat Kilau,Tok Janggut,Tok Bahaman n seangkatan dgn mreka.Wris2 mreka ini tramat bnci akan pnjjah British..jd x hairan lah jka mereka mndpat info@fkta yg Chin Peng@Pkm lah yg bjya mmbnuh Hnry Grney maka trpacul lah scra spontan “:Terima Kasih”..tu sja..ana xmau kmen lnjut kes Abg Mat Sabu ucp t.kasih pda PKM(dia org politik)..u all brni brdbat lah dgn dia no…
    Ana andaikan d satu pihak lgi yg klrga mrka spt dtuk@bapa mreka yg knonnya prnah di sksa@trkrban brsama2 phak British ats nma prjuangan(ana psti ada pihak yg x brstuju) tntulah angin satu “benua”..bla dgr ucapan t.ksih kpd Chin Peng@PKM x kra la atas dsar apa..trtama di ucapkan olh pndduk Tanah Melayu smntelah ler dr org Mlayu Islam sndri..
    Begitu lah pro n kontra nya jka kita ingin menerima@mnolak mntah istilah “Terima Kasih” kpd PKM itu…
    Sblm trlupa ana ingin mngingatkan anta2 smua bgmna pla prasaan golongan yg mereka@klrga mreka yg prnah d tlong olh Brtish n ada jga klarga mreka yg trkorban d tngan British???bgmana pla glongan yg klrga mreka yg brjuang brsama PKM n trut trkorban d tgan PKM? brkerut kan dahi fkirkan smua itu…so yg mna baik yg mna jhat???.cba dpt kan fkta yg bnar slain dri sejarah yg di tlis olh phk British ttg grakan kmerdekaan yg jg brjuang mnnuntut kmerdekaan spt PUTERA,AWAS,PKMM, DLL srta tkoh2 Melayu ln spt Allahyarham Rashid Maidin,Abdullh CD,Samsiah Fakeh dll. btul kah mreka2 ini ahli kmunis@mreka adalah kmpulan2 yg hnya sealiran dlm mnentang penjajahan British???bgtu jg dgn tkoh2 ln yg brjuang mllui pnulisan dll…
    Jka hndak mndapat mklmat yg tpat jgn jd pmalas n bebal dgn mrujuk hnya stu smber sja…Bagi ana sejarah ttp mnjadi sjarah…hnya mnusia yg DAYUS sja suka mngubah sejarah yg bnar2 brlaku…cuba bfkir sjnak xda bezanya pnjajah British yg myeksa n mmbnuh umat Melayu Islam kta dgn PKM yg mlakukan prkara yg sama,bgtu jg dgn phak Jepun yg x krg zalimnya wlu mnjjah x bgtu lma…adakah anda seorang yg “brmaruah” sggup menutup@menafikan kekejaman British atas alasan mereka telah mmbawa kemodenan srta mmberi KEMERDEKAAN kpd kita(betul ker??)ni pn hal lg..kes prnah d jajah@x prnah d jjah pn tlh mnybabkan kta brbalah ssma sndri..jka org kmpung tahan lah lg..ini x trmasuk para ahli akademik pn brtelagah ssma mreka..tp ana x mau la sbt nma tp ckup la ana gelarkan mreka 2 profesor tua yg sptutnya dah draw smua duit KWSP@pncen trs sbb dh NYANYUK!
    Sbnarnya kta blm MERDEKA spnuhnya trtama MINDA..msh byk yg brpaksikan barat dlm byk hal…jadi lah dri kita sndri n kenalilah JATI DIRI anda wlu x dapat mnandingi kehebatan mereka skrg….skurang2 nya kta berusha dri skrg…igat lah mmg skrg umat Islam ketinggalan n d tindas..tp akan bgkit bbrpa ktika nnti…tggu lah kmnculan IMAM MAHDI,BANI TAMIN,NABI ISA a.s..msuh2 Allah akn d hncurkan..kbnaran psti mncul…Islam psti bgkit smula..ini jnji Allah…ykin lah jka anda sdh mngucap kalimah syahadah…
    Stkat ini lah yg dpat ana nukil kn…insyalah akan ada smbungannya smga trs di beri ilham oleh Allah…jka ada yg trasa@trguris maaf d pinta bkan itu mksud ana..wsalam…Takbir Allahhkbar 3x!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s