MALAYSIA :telah wujud pada September 1937


Malaysia adalah projek kolonial. benar, seperti buku ini yg terbit pd September 1937


Projek penjajahan bentuk baru, empayar baru dolar dan tentera Amerika Syarikat (A.S). Projek yg kununnya bertitik tolak dari hasrat murni A.S utk membebaskan tanah jajahan Inggeris, tetapi dgn niat jahat, menjajahnya dlm bentuk baru.

Kemudiannya, projek kolonial A.S mendapat akal jahat, angan2  bergelar teori domino, iaitu setelah Vietnam menjadi negara komunis, maka satu demi satu negara2 di Asia Tenggara akan menjadi negara komunis. Hal ini ditulis Pak Said Zahari, yang dipenjara ISA oleh Lee Kuan Yew di singapura, selama 17 tahun tanpa bicara, dalam buku memoirnya “Meniti lautan gelora.”

Antara sasaran projek kolonial A.S ini adalah menubuhkan negara Malaysia; melucutkan gagasan Nusantara Melayu Raya; menggulingkan presiden Sukarno; menghapuskan kekuatan rakyat Indonesia yg anti penjajahan – bentuk baru dan lama – dari kuasa kolonial barat. hari ini kita dapat melihat fakta2 ini secara terperinci dengan terbitnya dokumen2 rahsia CIA seperti ini (sila klik Foreign Relations, 1964-1968, Indonesia; Malaysia-Singapore; Philippines.Editor: Edward C. Keefer General Editor: David S. Patterson, United States Government Printing Office, Washington, 2001.)

Bermula dengan cadangan penubuhan Malaysia, kemudian konfrontasi Malaysia-Indonesia, perjuangan rakyat Kalimantan Utara, serangan Indonesia ke Malaysia-yg dipercayai disabotaj Jenderal Suharto, apabila tempat mendarat payung terjun tentera Indonesia telah dikenalpasti bocor rahsianya atau kecekapan risikan tentera Malaysia? Seiring dengan kegagalan operasi ketenteraan Sukarno ke atas Malaysia, rentetan satu demi satu peristiwa yang akhirnya membawa kepada peristiwa rampasan kuasa oleh Jenderal Suharto, yg didukung CIA, diikuti dengan pembunuhan hampir satu juta rakyat Indonesia pada tahun 1965-1966 atas alasan memerangi komunisme. Sebaliknya rejim Suharto terbukti tidak lebih sebagai rejim boneka A.S.

Nama Malaysia telah ada dalam gagasan kuasa penjajahan Barat sejak dicatat dalam peta Sepanyol kurun ke 16. lebih kukuh lagi, Malaysia sebagai gagasan asing kuasa imperialis A.S, dicatat pada judul buku Malaysia: a study in Direct and Indirect Rules, tulisan profesor Universiti Havard merangkap penasihat luar A.S, Rupert Emerson yang jelas mengkritik pentadbiran kolonial Inggeris dalam suatu gagasan geografi yang bernama Malaysia, peta dan sempadan kekuasaan negara. Buku itu diterbitkan Macmillan New York pada tahun 1937, tahun orang2 di sini sedang marak semangatnya dengan cita-cita dan hasrat Melayu Raya Nusantara, tahun org2 di sini belum lagi mengerti atau peduli pada makna dari kata Malaysia. tahun kesetiaan rakyat Tanah Melayu pada negeri dan raja2nya, tahun inggeris masih lagi penjajah ke atas wilayah dengan nama – Negeri2 Melayu Bersekutu, Negeri2 Melayu tidak bersekutu, Negeri2 Selat, Borneo-Sabah, Sarawak dan Brunei.

Gagasan A.S tentang Malaysia sepertimana yg dihasratkan Rupert Emerson menjadi kenyataan pada tahun 16 September 1963 bilamana Singapura, Tanah Melayu (atau suka dikenal sebagai Malaya), Sabah dan Sarawak bersama-sama menubuhkan Malaysia. Brunei di saat akhir, menarik diri daripada menyertai Malaysia, dan kekal dibawah naungan jajahan Inggeris hingga ke tahun 1984. manakala Singapura pula menyertai Malaysia setakat tahun 1965.

Pendokong gagasan Nusantara Melayu Raya seperti Lim Chin Siong dan Said Zahari yang menentang penubuhan Malaysia sebagai projek kolonial A.S, juga beranggapan Singapura sememangnya sudah menjadi bahagian Tanah Melayu, tidak timbul persoalan tentang Singapura masuk Malaysia. Kita tidak akan semudahnya melupakan derita suatu pengorbanan cita2 masa lalu yg gagal. Perlembagaan rakyat dan gabungan Putera AMCJA, perang anti British darurat, dan kemerdekaan, Barisan Sosialis dan penangkapan ISA terhadap hampir kesemua wakil rakyat Parti Rakyat dan Parti Buruh, Adun, Ahli Parlimen, Ahli Pihak Berkuasa Tempatan, juga pemimpin bahagian dan cawangan, pengharaman pilihanraya majlis tempatan atas kemenangan hampir seluruh kerusi kepada Barisan Sosialis. Presiden Pas, Dr Burhanudin Al-Helmy juga turut merengkok di dalam ISA atas tuduhan kununnya menentang penubuhan Malaysia.

Jadi bukan TAR lah yang mencipta nama Malaysia. Jika begitu tertipulah kita gamaknya. Dan sudah tentunya juga mereka inilah yang telah mencatur dan mengatur (indirect rule) siapa yang patut memerintah dan generasi yang bagaimana patut dilahirkan oleh negara Malaysia itu kelak. Apa pula cerita Bangsa Malaysia?

Realitinya, Dato’ Onn sudah dapat mengesan perancangan ‘mereka’ itu sedari awal lagi, malangnya orang UMNO telah dibutakan oleh dakyah barua British dan agen2nya sehingga ke hari ini. Akhirnya Dato Onn pula yang dihina dan dituduh talibarut British. (Mohamed Abid, 2003, p189)

Oleh itu mari kita sama-sama fikir kembali maksud daripada petikan ucapan terakhir beliau sebagai Yang DiPertua UMNO pada 26 Ogos 1951:

“Oleh kerana saya mempunyai beberapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini; langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri.
…saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat2 yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini.
Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan2 dan tanggungan saya itu…“(Mohamed Abid, 2003, p191-192)

Apa maksudnya?

Ini Realiti:

Sedikit mengenai ‘agenda mereka‘ untuk semua orang Malaysia yang membaca blog ini:

1. De-Islaming the Islamic belief through the avenue of mysticsm (installing new belief system i.e Hikayat HangTuah, Hikayat Melayu closely supervised by the Freemason Orientalist)

2. To destroy the ‘Holy Book’ without burning it through the theory of evolution (i.e si Darwin bapak beruk. Penyakit ini melahirkan golongan Atheist)

3. They (tidak kira apa bangsa keturunan sekalipun) who sold their soul to the ‘MASTER‘ to do all the above will be given the power:

a. to induce spiritual blindness

b. to convince

c. to convert

d. to corrupt

Divide, conquer and destroy the ‘tauhid’ faith and religion is their agenda since the beginning of civilisation. The Secret Society @ The Elite ini ahlinya tidak ramai tetapi pengaruhnya ‘very powerful’ dan ‘very influential’ datangnya pula dari political (maybe royal) figure yang dulunya berkhidmat untuk British empire. Sekarang pula mungkin dibawah naungan Amirika sekutu kuat England.

Walaupun pada surfacenya mereka nampak bercakaran tapi secara sulitnya mereka ada agenda yang sama. Mengkucar-kacirkan masyarakat sehingga keadaan menjadi keliru tidak keruan. Apabila masyarakat mula bosan dan beralih kepada hidangan ringan seperti hiburan maka disitulah jarum dan racun dakyah mereka dijalankan. Masyarakat yang hidup tanpa arah tujuan sebenarnya telah menjadi korban satu sistem yang di rekacipta untuk melaksanakan agenda jahat mereka.

Jika tidak percaya, apakah dua berita yang paling menyemak dan mendapat tempat paling utama di Malaya hari ini? Politik dan Hiburan…Do they really care about you? No, they don’t (because that is part of the Master plan-hatred-lies and deception). Apakah elemen utama dalam perancangan mereka? Lalai dan melalaikan…akibatnya:

End result Spiritual Blindness.

20 Comments

Filed under Politik

20 responses to “MALAYSIA :telah wujud pada September 1937

  1. nujum morden

    Amat tertarik dengan bahan bukti ini.

    Tapi biasalah …kita akan tertanya2 mana buku yang dimaksudkan …kalau lihat rupa memang ada kebenarannya kerana ada tandatangan dengan catatan 1942 …dan rupanya yang lusuh mungkin benar ianya yang asli ….

    Tapi kita kena faham bahawa ada rujukan lain yang dibuat oleh Norman G. Owen dalam bukunya The Emergence of Morden Southeast Asia: a New History (pg 221. sumber : book.google.com), merujuk tajuk asal penulisan Rupert Emerson sebagai Malaya : Direct and Indirect Rule, 1937.

    Di sini bagaimana Norman G. Owen boleh jumpa tajuk di atas ? kita perlu selidiki juga supaya lebih jelas perkara ini.

    Mungkin ramai yang merujuk kepada buku dengan tajuk Malaysia: A Study Direct and Indirect Rule keluaran 1964 oleh University Malaya.

    Perlu di ingat Rupert Emerson hidup 1889 – 1979, beliau kemungkinan dengan kerjasama UM menerbitkan semula dengan tajuk baru.

    Like

  2. nusantara freedom flag

    malaysia adlah satu dalang penubuhan yg diwujudkan ahli freemasons untuk new world order mereka…tgk kat blakang buku penubuhan malaysia tu..ada lambang freemasons kan!~~kalo boleh saya harap saudara akan menulis artikel ttg kewujudan freemasons dimalaysia dan sedunia…propaganda ole pengikut dajjal!~~

    allahuallam……

    Like

  3. byk mklmt freemason,illuminati,dajjal,yahudi di blog ni…http://aku-macjay.blogspot.com

    Like

  4. Zulkifli

    Kalau tak silap ingatan saya, buku ini ada diterjemah oleh Dewan Bahasa dan Pustaka. Saya pernah melihatnya semasa saya masih belajar antara tahun 1972 hingga 1976 dahulu. Kulitnya kalau tak silap saya berwarna putih. Saya pun tak ambil kesah pada masa itu kerana sejarah bukan bidang pengajian saya.

    Like

  5. Pak Janggut

    Buku oleh EMERSON, R. – Malaysia. A study in Direct and Indirect Rule. First edn boleh didapati di sini

    Memang benar tahun buku itu diterbitkan pada 1937.

    Like

  6. Dzulqarnain

    New World Order missions:
    – Liberating ‘Zion’ (The promised land a.k.a. The Great ISRAEL) after two world orders (Britain & US)
    – Empowering wealth through deceptions and oppressions
    – Enslaving mankind and rule the world
    – Anticipating the return of the King of Kings (Messiah)…

    Like

  7. wonder!!!!! errr ada sesapa boleh explain? betul ke MALAYSIA ni agenda tersembunyi British?

    Like

  8. askrulesz

    slm..pcyelh malaysia ini tanah pilihan bumi btuah yg tlh dtakdirkn allah.tmpt lahirnye imam akhir zaman yg akn mmimpin kmbali islam k zaman kgemilangannye.malaysia mmg kolonial amerika british dn israel.ade sbbnye iaitu islam dn mlayu.islam akhir zaman akn dpimpin oleh bgse yg bkn lg bgse arab tp bgse pilihan iaitu bgse mlayu.org2 kafir ini tlh ribuan thn mngkaji al quran dn sunnah make mreka amat pcye d bumi malaysia inilh akn munculnye imam akhir zaman.hadis nbi sndri byk mnyebut tntg dr mane dtgnye imam mahdi.panji2 itam dr timur.ngare ptemuan 3 laut.bgse pilihan yg bkn dr klangan bgse arab dn byk lg.sbb i2lh mreke brusahe mlakukn kacau bilau mmecahkn bgse mlayu ini dgn pecah dn printah agr mreka dpt mmantau mngawal sgalenye.dlm erti kate ln pcyelh bgse mlayu islam ini tlh mreke tdokn.psoalannye knpe mreke x hapuskn kte bgaimne mreke mnhapuskn ngare2 islam yg lain??.krn sjarah tlh mmbuktikn bgse mlayu islam ini x mampu d kalahkn dgn bperang.alter amuk bgse ini plg dgeruni apelg ble mlibatkan islam.faktor geografi yg bbukit dn bhutan yg x mampu mreke hadapi tbukti d perang vietnam mreka kalah truk dn pelbagai sbb yg ln lg.dlm byk2 ngare islam ddunie.hnye malaysia yg aman damai tenteram sntiase.sdgkn kte ini ngare islam yg mjdi musuh terangan mreke tp knpe kte mcm tkcuali??..kajilh al quran dn sunnah.fhami sjarah dn bfkrlh.kte sbnanye umat bgse pilihan akhir zaman tp kte sdg d tdokn…allahuakbar!!

    Like

  9. salam semua…saya ada menyimpan naskah asal buku tersebut…walaupun tajuknya ‘Malaysia’….tapi bukan Malaysia yang ada pada hari ini…akan tetapi ianya merangkumi seluruh nusantara…..Ada pun nama Malaysia itu telah wujud lebih lama dari itu…ini terbukti dengan ada lagi sebuah buku yang mempunyai judul ‘INDIA AND MALAYSIA’ by BISHOP J. M. THOBURN yang telah di terbitkan di Cincinati dan New York pada TAHUN 1892.

    Like

  10. salam,utk semua ,teruskan usaha murni anda,sudah pasti sejarah yg digelapkan akan bersinar kembali !!!!

    Like

  11. “Amat tertarik dengan bahan bukti ini.

    Tapi biasalah …kita akan tertanya2 mana buku yang dimaksudkan …kalau lihat rupa memang ada kebenarannya kerana ada tandatangan dengan catatan 1942 …dan rupanya yang lusuh mungkin benar ianya yang asli ….

    Tapi kita kena faham bahawa ada rujukan lain yang dibuat oleh Norman G. Owen dalam bukunya The Emergence of Morden Southeast Asia: a New History (pg 221. sumber : book.google.com), merujuk tajuk asal penulisan Rupert Emerson sebagai Malaya : Direct and Indirect Rule, 1937.

    Di sini bagaimana Norman G. Owen boleh jumpa tajuk di atas ? kita perlu selidiki juga supaya lebih jelas perkara ini.

    Mungkin ramai yang merujuk kepada buku dengan tajuk Malaysia: A Study Direct and Indirect Rule keluaran 1964 oleh University Malaya.

    Perlu di ingat Rupert Emerson hidup 1889 – 1979, beliau kemungkinan dengan kerjasama UM menerbitkan semula dengan tajuk baru.”

    buku ni memang betul2 wujud la bro..cer cek kat wikipedia..nih link nye http://en.wikipedia.org/wiki/Rupert_Emerson

    atau kalau masey ragu2..beli sendiri salinan buku ni kat amazon.com

    Like

  12. Bibliography

    Emerson, R. (1937). Malaysia: A study in direct and indirect rule. New York: The Macmillan Company.

    Like

  13. saya x stuju dgn pndpt askrulesz psl imam mahdi ni psl Rasulullah S.A.W dah bersabda akan lahir seorg dari keturunanku (arab quraisy) namanya seperti namaku nama ibunya juga seperti nama ibuku….(jika tersilap tlg perbetulkan), cuma dimana lahirnya x dpt kepastian….byk ulama berbahas ttg hal ini tp apa yang pasti dia adalah bangsa arab dari keturunan Rasulullah S.A.W…Wallahua’lam

    Like

  14. Amir

    walapak dan askrulesz.. pendapat korang sangat menarik.. tp ade bukti dan hujah lain x.. ntok sokong pendapat korang?

    Like

  15. merong mahawangsa team

    salam …
    malaysia bumi brtuah…pastikan pmimpin2 x trllu ikut tliunjuk barat…
    tkbir 3x …allahhuakbar….

    Like

  16. peta MALAYSIA 100 tahun lalu telah wujub dalam peta asia sebelum itu…

    Like

  17. Vicky

    Mana dapat bahan ini

    Like

  18. SZA

    TPPA bakal ditandatangani oleh Malaysia untuk dijadikan khadam USA

    Siapa yang setuju & bakal sign??

    Fikir2kan siapa orang itu geng…

    Like

  19. Zainal Tahir

    Ahlulbait banyak berhijrah ke Nusantara sejak pembunuhan beramai ramai Kerajaan Saud di Tanah Arab. Mereka melarikan diri ke Nusantara terutama sekali ke Indonesia dan Malaysia. Bamyak dari mereka keturunan Rasulullah SAW.Mereka ini di percayaai akan menerajui peperangan akhir zaman.

    Like

  20. sna109

    Kebetulan dalam kajian saya mengenai dakyah Kristian pada zaman British ini, sudah terdapat dokumen2 gerakan Methodist yang dikenali dengan Malaysia Message yang bermula daripada tahun 1890 (terdapat di Arkib Singapura). Nama Malaysia ini adalah merujuk kepada Negeri2 Selat, Sarawak, Sumatra dan Jawa yang meliputi dakyah mereka di Malaya dan Indonesia. Jadi tidak mustahil nama Malaysia ini sudah wujud lebih awal daripada ini.

    Like

Leave a comment