ADOLF HITLER : Sudut Kisah Yang Disembunyikan.

Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi…saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua…
____________________________________________________________________________

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini…

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan “Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?”

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya…lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : ” Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu…pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama…tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : “Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

Beliau juga telah memberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua…bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau…

Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir…

Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi…

Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds.

Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1. Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah…

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi…

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) Yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan ” Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau…minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas…

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

dari: azhar abdullah

27 Comments

Filed under Sejarah

27 responses to “ADOLF HITLER : Sudut Kisah Yang Disembunyikan.

  1. naihusna

    Salam…
    Mungkin kita boleh renungkan ungkapan emas dari beliau yang diambil dari sebuah keratan akhbar, “Saya boleh bunuh semua Yahudi ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa Yahudi dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka”….dan kita sudah hampir dapat jawapannya sekarang…

  2. Terimakasih atas perkongsian ini. Satu kajian yang amat baik pernah saya temui setakat ini. Siapakah sebenarnya Hitler dan apakah tindakkannya itu betul atau salah… serah sahaja kepada Allah Taala yang menentukannya.
    Kewujudan Yahudi itu memang telah ditentukan oleh Allah Taala dan kewujudannya akan berterusan sampai ke akhir zaman.
    Apa yang penting ialah semangat perjuangan Islam itu perlu wujud dalam diri setiap orang untuk menentang yahudi dan kemungkaran serta kebatilan yang wujud dalam diri manusia itu sendiri dan di luar.

  3. rovlizaru

    Mmg jht gle propaganda amerika n yahudi krn dlm sume filem prang world war 2,mnonjolkn kkejaman hitler.kte mmg sjak skian lame kte d sogokkn dgn sjarah yg x bnar.hitler x sejht sperti yg d war2 kn.

  4. samsengkampongtelok

    Sedikit demi sedikit penyingkapan atau persembunyian sejarah pasti akan terbongkar akhirnya. Permasalahan antara hak dan batil kini telah di dominasikan oleh zaman yang disifatkan oleh Rasulullah sebagai ZAMAN FITNAH. Terlalu sedikit terdapat orang yang berkata benar, malah saya bersangka baik artikel ini ada tujuan baik dan sesama kita wajib menjadikan ia sebagai satu iktibar ddan kembali kepada Al-Quran dan Sunnah.

  5. kelicap kali

    semuga diberi keberkatan pada sekelian yng mencari dan membongkar kebenaran,racun telah mengalir dlm kehidupan kita untk sekian lamanya,inilah penawar yng dtunggu,pada yng mahu memakannya.

  6. mrahmad

    salam…

    boleh sya tau petikan ini dr mana?
    ini kerana gambar yg dipaparkan di atas bukan askar2 nazi tetapi askar turki zaman dulu..
    sila google!
    Tq

  7. muhammad rafi

    anda telah membuka minda saya yang selama ini telah dipegaruhi oleh fakta yang salah..terima kasih.

  8. aduh

    silap tgk the arrivals di youtube….adakah akan menemui propaganda ellit amerika dan sekutu…sejarah sebenar nazi dan laen2 dlam propaganda new world order….allahuallam….

  9. haltim

    Itu semua sudah menjadi lumrah yahudi untuk menutup kelemahan mereka. Kita sebagai umat islam harus mengambil iktbar dari apa yg. di ceritakan itu.

  10. naim

    yeaaaaaaaa…..sejarah dah buka minda kita,dan adolf hitler…adalah seorang pahlawan

  11. Ayie

    terima kasih atas maklumat emas ini. Warga Melayu yang telah di doktrin oleh penjajah hingga kini. Insyaallah akan bangkit satu gerakan yang akan memimpin bangsa Melayu. Amin

  12. Megatz

    Sekarang nie.. kita hidup dalam dunia kepalsuan…yahudi, kafir telah merubah fata sejarah untuk mengelirukan kita.. kalau di kaji balik. kenapa kita kena belajar benda yang sama di sekolah.. seperti satu acuan…maknanya semua telah disusun…dan akhir nya kita di bentuk sama ada dari segi ilmiah dan pengetahuan yang sama….sebenar nya sejarah melayu juga di ubah…dahulu kala kaum melayu sangat hebat dan adalah pelayar lautan terbaik di dunia, melayu berdagang hingga ke china, mesir, india, jepun. tapi kita bukan menjajah kita menjual hasil bumi dengan keperluan hidup..tetapi kini sejarah melayu hanya di kisahkan dari kedatangan parameswara…pengkaji sejarah hanya mengkaji apa yang telah dikaji oleh barat dan mencedok maklumat itu. rajin rajin lah menbaca

  13. akira

    Betul tu Megatz…Sebenarnya org2 Melayu adalah org yang bijak…Ada kajian telah membuktikan kita org bijak dan pernah membangunkan teknologi, dan teknologi itu telah dicuri barat..Mereka telah tutup kemajuan melayu..Seprti yang berlaku di Iraq tu la, rasanya ramai tak tu dulu Iraq tu lg maju dari Malaysia, negara kita blom ada air cond & peti ais, negara dia dah ada. Semua kerja barat la yang hanya tunjuk mereka je pandai dan berjaya….Kalo nak tau, ada juga kajian sarjana barat yg mengatakan Melayu dari bangsa Yahudi…(bukan semua yahudi tu jahat, kan kita semua asal dari Nabi Adam gak)…Korang cuba la baca ni, kajian dari sarjana ni…Ada gak pakar uitm wat kajian sama, mmg btol…

    Korang search la sndri apa2 yg bnayak dlm tenet..Dlm kitab Yahudi pon ada sebot akhir zaman nanti akan ada satu bangsa dari bangsa yg hilang akan menguasai dunia (the lost tribe)…Tu yg diaorg takot tu…skrg ni kan dah terbukti anak2 org melayu pandai sejak kecil…Dlm Quran pon ada ckp Yahudi adalah bangsa yg pandai, so asal kita semua dari mana?? Allahualam. So jgn pandang rendah bangsa kita, kita bangsa yg kuat…….

    http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2011/06/piramid-melayu-tersembunyi-di-lautan.html

  14. terima kasih untuk maklumat yang berharga ini..

  15. Hitler dari sudut yang tak saya kenali

  16. Ulasan yg baik..Seingat ana..dah baca tentang perkara ini 3/4 tahun lepas semasa di mesir

  17. Pingback: Sudut pandangan mengenai Hitler… « alayubigreat

  18. DIDYUMI

    Assalammualaikum..terima kasih utk maklumat tersebut..benar @ tidak tindakan yg diambil oleh beliau hanya Allah yg tahu..walaubagaimanapun kita tidak seharusnya mengagungkan beliau..kerana ramai lagi tokoh islam lain yg perlu kita kaji dan contohi..

  19. Sejarah tidak pernah berubah.Yang berubah hanya peredaran masa yang diputar belitkan oleh sesetengah pihak.Yahudi akan mencari jalan untuk menyesatkan org Islam.

  20. s

    walaupown dia kafir…tp dia brhati mulia YAALLAH…kita???islam???hnya nma shja…smkin lama smkin takot dgn azab mu YAALLAH..

  21. Dahlea Al -Saadi

    saya ada tengok video dia dgn tenter a german yg tdiri dari pelabgai tentera dari byk negara..dgn syeikh hussaini,pak saudara anuar saddat..sayangnya nak saudara dia pkianat agama..kitra hitler lebih baik dari ssetngah pmimpin islam yg secular..

  22. Propaganda Bangsa barat dan sekutunya(israel) memang hebat! Mereka bisa membenarkan hal yang salah, dan menyalahkan yg benar. HANYA LEWAT MEDIA MASSA

  23. wan

    sheikh moktamar amin al husaini (mufti besar baitulmaqdis) nama ulama tersebut,beliau pernah datang ke kuala lumpur semasa malaysia mjadi pengerusi negara islam OIC,gambar dia bersama tunku abd.rahman juga ada.maknanye zaman pra & pasca ww1 & wwii.menarik..hitler the best.

  24. lebih mengejutkan Adolft Hitler tidak mati membunuh diri semasa saat akhir kekalahannya tetapi telah berjaya menyamar dan melarikan diri lebih lima tahun dan akhirnya menetap di indonesia, berkahwin dgn wanita indon , memeluk Islan dgn nama Hj Abd Kahar dan meninggal d kebumikan d perkuburan Surabaya… ada dokumennya lo…

  25. apsal la Indonesia suka bilang .. siapa saja pemimpin besar dunia akan datang dan ke indonesia.. pelik betul aku.. hebat sangat ke?

  26. Merong Maha Wangsa Team

    salam…
    Mmmg btul bkan phak barat sj ug ska ptar blit crta tp d Mlaysia pn rmai pmimpin@ kta yg akn mnntang bla sejarah mau di tulis smula …inilah spcis2 zionis yg dlm I.C mreka minta di istiharkan sbg Islam bg mngelakkan mreka d gelar Free Thinker,Orientalis,Ykjuj Makjuj n swktu dgnnya…
    Insylah ana akan bg pncerahan lagi….wslam…takbir Allahkbar 3x!!!!!!!!!!!!!!!!

  27. roaddocz

    Assalamualaikum,
    Maaf tumpang bertanya. Ketika jadinya perang antara nazi dan yahudi, yahudi diusir keluar dr semua wilayah dan ditempatkan dikawasan palestine. Adakah peperangan itu dirancang untuk membuat dunia bersimpati dengan kaum2 Yahudi? Dan mengapa diletakkan di Palestine sedangkan Afrika lagi luas kawasannya klu xsilap sy. Dan mengapa selepas itu dunia hnya membiarkan Zionis memerangi rakyat Palestine sedangkan selama ini majoriti membenci mereka.
    Maaf bertanya. dr sy y daif ilmu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s